Zadanie |
Sposób realizacji | Cel |
Termin |
1. Adaptacja dziecka w Klubie | Obserwacja dzieci w czasie zajęć oraz zabaw.
Założenie kart rozwojowych prowadzonych przez opiekuna Czerpanie informacji o dziecku z rozmów z rodzicami. Stopniowe wydłużanie czasu pobytu dziecka w klubie. Różnorodne zabawy integracyjne z dziećmi. |
Poznanie dzieci oraz ich środowiska Zaklimatyzowanie się dziecka w klubie. Zapewnienie bezpiecznych warunków w czasie adaptacji. |
Wrzesień 2021 |
2. Współpraca z rodzicami | Zebrania indywidualne z rodzicami- spotkanie o rodziców z kierownikiem- przedstawienie oczekiwań obu stron, przekazanie najistotniejszych informacji dotyczących funkcjonowania klubu; przekazanie w formie papierowej i telefonicznej wszystkich niezbędnych informacji dot. rozpoczęcia przygody z klubem.
Spotkania indywidualne z opiekunami grup- omówienie spraw bieżących. Indywidualne codzienne kontakty i rozmowy z rodzicami podczas odbierania dzieci. |
Poznanie dzieci oraz ich środowiska, poznanie oczekiwań rodziców. Zachęcanie do czynnej współpracy rodziców z klubem oraz jego pracownikami. Nawiązanie partnerskich relacji z rodzicami dzieci uczęszczających do Klubu Malucha |
Wrzesień 2021
Cały rok 2021/2022 |
3. Rozwój społeczny | Nawiązywanie kontaktu werbalnego i pozawerbalnego z dziećmi oraz opiekunkami.
Rozwiązywanie konfliktów dziecięcych. Kształtowanie życzliwych postaw wobec innych. Wyrabianie odpowiedniego wzorca zachowania. Stworzenie przyjaznej, spokojnej atmosfery poprzez bliski i indywidualny kontakt z dziećmi. Kształtowanie nawyków kulturalno – grzecznościowych. |
Uspołecznienie dzieci. Zachęcenie do nawiązywania kontaktów z rówieśnikami. |
Cały rok 2021/2022 |
4. Kształtowanie czynności samoobsługowych oraz utrwalenie nawyków higienicznych. | Utrwalanie odpowiedniego zachowania się podczas posiłków.
Nauka oraz utrwalanie samodzielnego spożywania posiłków oraz napojów. Zachęcanie do samodzielnego korzystania z nocników lub sedesów. Zachęcanie do sygnalizowania swoich potrzeb fizjologicznych. Próby samodzielnego ubierania się. Wyrabianie nawyku mycia rączek i ząbków.
|
Kształtowanie i doskonalenie czynności samoobsługowych i nawyków higienicznych. |
Cały rok 2021/2022 |
5. Kształtowanie sprawności fizycznej | Doskonalenie umiejętności chodzenia i biegania.
Kształtowanie równowagi, eliminowanie wad postawy i płaskostopia. Rozwijanie prawidłowej sylwetki całego ciała dziecka. Praca nad kształtowaniem umiejętności ruchowo – naśladowczych. Codzienna poranna gimnastyka. Ćwiczenia ruchowe oraz taneczne w ciągu dnia. Ćwiczenia relaksacyjne. Zabawy na świeżym powietrzu. |
Rozwój małej i dużej motoryki u dzieci. Zachęcenie do aktywnego spędzania czasu w klubie. Rozwijanie świadomości zdrowotnej. |
Cały rok 2021/2022 |
6. Odkrywanie i rozwijanie muzycznych zdolności dziecka | Organizowanie zajęć muzycznych przez opiekunów
Organizowanie zajęć wokalnych przez opiekunów (śpiewanie z dziećmi) Śpiewanie kołysanek przed snem. Wyciszanie dzieci poprzez odtwarzanie muzyki klasycznej. Powtarzanie rytmu poprzez wyklaskiwanie oraz wystukiwanie. Marsz w rytm muzyki. Zajęcia z instrumentami muzycznymi. Zapoznanie z piosenkami przeznaczonymi dla dzieci w wieku 0-3 lat, nauka piosenek poprzez zabawę i wspólny śpiew. |
Uwrażliwienie oraz umuzykalnienie dzieci. | |
7. Rozwijanie wyobraźni oraz kształtowanie osobowości poprzez obcowanie z książką | Czytanie oraz opowiadanie bajek przez opiekunów.
Czytanie bajek podczas usypiania dzieci. Zabawy dowolne z książkami. Zapoznawanie dzieci z funkcjonowaniem biblioteki oraz prezentacja książeczek różnego rodzaju. |
Zachęcanie dzieci oraz rodziców do częstego obcowania z książką. |
Cały rok 2021/2022 |
8. Rozwijanie mowy i myślenia | Ćwiczenia artykulacyjne oraz dźwiękonaśladowcze wykonywane w grupach.
Wykonywanie ćwiczeń oddechowych. Dawanie odpowiedniego wzorca poprawnej mowy. Zachęcanie dzieci do werbalnego i poprawnego komunikowania się. Nauka prostych wierszyków i piosenek. |
Usprawnianie narządów artykulacyjnych Kształtowanie mowy dzieci |
Cały rok 2021/2022 |
9. Rozwijanie sensomotoryki | Codzienne zabawy w nawlekanie, mieszanie, dopasowywanie.
Szeregowanie klocków, budowanie konstrukcji przestrzennych. Rysowanie, malowanie, wydzieranie, lepienie i inne zabawy plastyczne. |
Kształtowanie koordynacji wzrokowo – ruchowej. Doskonalenie umiejętności łączenia i dopasowywania. Usprawnianie ruchów ręki. |
Cały rok 2021/2022 |