- INFORMACJE PODSTAWOWE
-
- Gminny Klub Malucha w Domaniewicach, zwany dalej Klubem Malucha, sprawuje funkcję opiekuńczą, wychowawczą oraz edukacyjną.
- Do Klubu Malucha przyjmowane są dzieci w wieku od 1 do 3 roku życia.
- Klub Malucha czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 – 15.00, przez cały rok kalendarzowy, z wyłączeniem świąt oraz dni ustawowo wolnych od pracy.
- Siedziba Klubu Malucha mieści się w Domaniewicach przy ulicy Głównej 9.
- Klub Malucha wpisany jest do rejestru żłobków i klubów dziecięcych pod nazwą „Gminny Klub Malucha w Domaniewicach”.
- Klub Malucha zobowiązuje się dbać o prawidłowy rozwój i bezpieczeństwo powierzonych pod opiekę dzieci oraz atmosferę ułatwiającą dzieciom rozstanie z rodzicami i pobyt w placówce.
- BEZPIECZEŃSTWO DZIECI
-
-
Osoba przyprowadzająca dziecko do klubu zobowiązana jest rozebrać je w szatni i osobiście przekazać opiekunowi.
-
Dzieci mogą być odbierane wyłącznie przez rodziców (opiekunów prawnych) oraz osoby przez nich upoważnione w formie pisemnej. Personel zastrzega sobie prawo weryfikowania danych personalnych osób upoważnionych do odbioru dziecka w oparciu o dowód osobisty.
-
Rodzice (opiekunowie prawni) mogą upoważnić osobę pełnoletnią do jednorazowego odebrania dziecka z klubu dziecięcego. Takie upoważnienie powinno nastąpić przez udzielenie pisemnego pełnomocnictwa. Osoby upoważnione muszą przy odbiorze posiadać dokumenty potwierdzające ich tożsamość.
-
Opiekun wydający dziecko ocenia i decyduje, czy osoba odbierająca jest w stanie zapewnić dziecku bezpieczeństwo podczas drogi do domu. Osobom nietrzeźwym, agresywnym lub będącym pod wpływem środków odurzających dzieci nie będą wydawane. W takiej sytuacji opiekun kontaktuje się z rodzicem (opiekunem prawnym) telefonicznie w celu ustalenia sposobu odebrania dziecka z placówki, a o zaistniałej sytuacji informuje osobę kierującą pracą klubu dziecięcego.
-
Prośba jednego z rodziców (opiekuna prawnego) dotycząca nieodbierania dziecka przez drugiego z nich może być uwzględniona tylko i wyłącznie w przypadku posiadania orzeczenia sądowego ograniczającego lub pozbawiającego praw rodzicielskich.
-
Rodzice (opiekunowie prawni) i osoby pełnoletnie przez nich upoważnione zobowiązane są do odbierania dziecka zgodnie z godzinami pracy Klubu Malucha. W przypadku, gdy dziecko nie zostanie odebrane do momentu zamknięcia placówki, opiekun zobowiązany jest powiadomić telefonicznie rodziców lub osoby upoważnione do odbioru dziecka o zaistniałym fakcie. Jeśli pod wskazanymi numerami telefonów nie uzyska informacji o miejscu pobytu rodziców lub osób upoważnionych opiekun oczekuje w placówce 30 minut. Po upływie tego czasu opiekun powiadamia dyżurnego Komendy Policji w Łowiczu o braku możliwości skontaktowania się z rodzicami (opiekunami prawnymi) dziecka.
-
Rodzice (opiekunowie prawni) zobowiązani są przyprowadzać do Klubu Malucha tylko zdrowe dzieci. Dziecko chore lub podejrzane o chorobę nie zostanie przyjęte. W przypadku wątpliwości opiekun ma prawo zażądać zaświadczenia lekarskiego potwierdzającego stan zdrowia dziecka.
Personel Klubu Malucha nie podaje dzieciom żadnych lekarstw. -
Po otrzymaniu informacji o pogarszającym się stanie zdrowia dziecka bądź chorobie, rodzice (opiekunowie prawni) zobowiązani są do jego jak najszybszego, osobistego odbioru go z placówki. W przeciwnym razie personel, w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo dziecka, wezwie lekarza lub pogotowie – koszty ponoszą rodzice (opiekunowie prawni).
-
Inne ważne sprawy dotyczące dzieci będą przekazywane bezpośrednio rodzicom (opiekunom prawnym) z poszanowaniem prawa do prywatności.
-
Personel Klubu Malucha nie ponosi odpowiedzialności za życie, zdrowie i bezpieczeństwo dziecka pozostającego na terenie klubu pod opieką rodzica (opiekuna prawnego) lub osób upoważnionych do odbioru dziecka.
-
Personel Klubu Malucha obejmuje opieką dzieci od momentu ich wejścia do sali do momentu opuszczenia sali pod opieką rodzica (opiekuna prawnego) lub innej osoby upoważnionej do odbioru dziecka.
-
Klub Malucha nie ponosi odpowiedzialności za wartościowe rzeczy przynoszone do placówki.
-
Dziecko uczęszczające do Klubu Malucha, ze względu na bezpieczeństwo, nie może nosić żadnej biżuterii, ani innych niebezpiecznych przedmiotów.
-
- ORGANIZACJA
-
- Klubem dziecięcym kieruje kierownik.
- Przyjęcie dziecka do Klubu Malucha poprzedzone jest rekrutacją, której zasady określa regulamin rekrutacji.
- Do zadań Klubu Malucha należy w szczególności:
- zapewnienie dziecku opieki w warunkach bytowych zbliżonych do warunków domowych;
- zagwarantowanie dziecku właściwej opieki pielęgnacyjnej oraz edukacyjnej, przez prowadzenie zajęć zabawowych z elementami edukacji, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka,
- prowadzenie zajęć opiekuńczo – wychowawczych i edukacyjnych, uwzględniających rozwój psychomotoryczny dziecka, właściwych do wieku dziecka,
-
Osoba kierująca pracą Klubu Malucha wykonuje swoje zadania przy pomocy pracowników.
-
Rodzice (opiekunowie prawni) oddając dziecko pod opiekę Klubu Malucha zobowiązani są dostarczyć wyprawkę zgodnie z listą i wytycznymi w pierwszym dniu uczęszczania dziecka do klubu. Wszystkie rzeczy muszą być podpisane.
-
Organizację zajęć dla dzieci określa ramowy plan dnia. W szczególnych przypadkach istnieje możliwość zmiany organizacji dnia np.: wyjście na plac zabaw, uroczystości, zajęcia dodatkowe.
-
Klub Malucha zapewnia dzieciom wyżywienie w formie cateringu (śniadanie, drugie śniadanie, dwudaniowy obiad i podwieczorek), którego koszt wynosi 15,00 zł. Stawka dzienna nie podlega dzieleniu na poszczególne posiłki. Nieobecność dziecka zwalnia z ponoszenia opłaty za wyżywienie od dnia następnego po dniu zgłoszenia nieobecności.
-
Oplata za pobyt dziecka w Klubie Malucha wynosi 970 zł miesięcznie. Oplata ta nie ulega zmniejszeniu z powodu nieobecności dziecka w klubie.
-
Czas pobytu dziecka w Klubie Malucha wynosi maksymalnie 8 godzin dziennie.
-
Rodzic (opiekun prawny) nie ma obowiązku przyprowadzania dziecka do określonej godziny, co oznacza, że dostosowuje czas pobytu dziecka w Klubie elastycznie do swoich potrzeb bądź godzin pracy.
-
Rodzice (opiekunowie prawni) zobowiązani s informować personel o nieobecności dziecka w Klubie Malucha do godz. 15:00 bieżącego dnia.
-
Rodzice (opiekunowie prawni) zobowiązani są do współpracy z personelem Klubu Malucha w zakresie dbania o czystość pościeli i innych elementów wyprawki dziecka, oraz uzupełnianie niezbędnych środków higieny na bieżąco (pampersy, chusteczki, ubranie na zmianę, itp.).
-
Rodzice (opiekunowie prawni) zobowiązani są do zapoznawania się na bieżąco z ogłoszeniami umieszczanymi w kąciku rodzica.
-
Rodzic (opiekun prawny) ma prawo do uzyskania na bieżąco rzetelnej informacji na temat postępów, sukcesów i niepowodzeń swojego dziecka oraz porad i wskazówek od opiekuna.
-
Rodzic (opiekun prawny) zobowiązany jest do aktualizowania telefonów kontaktowych oraz do terminowego uiszczania opłat za pobyt i wyżywienie dziecka w placówce, tj. do 5 każdego miesiąca.
-
Rodzice (opiekunowie prawni) zobowiązani są współdziałać ze sobą w celu skutecznego oddziaływania wychowawczego na dziecko i określania drogi jego indywidualnego rozwoju.
.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
-
Rodzice (opiekunowie prawni) są zobowiązani do przestrzegania ustaleń niniejszego regulaminu organizacyjnego.
-
W sprawach, których niniejszy regulamin organizacyjny nie reguluje, obowiązują indywidualne ustalenia między osobą kierującą pracą klubu dziecięcego, a rodzicami (opiekunami prawnymi) – zawierane na piśmie.
-
O zmianach w regulaminie organizacyjnym rodzice (opiekunowie prawni) są informowani na bieżąco.
.
-